Selvbetjening / Nulstilling af Adgangskode
Din indgang til selvbetjening på Køge Handelsskole er via UMS, som kan findes på adressen http://selvbetjening.khs.dk.
Du indtaster din e-mail og adgangskode som du har fået udleveret af din underviser eller studiesekretær. Det udleverede brugernavn og adgangskode skal ligeledes bruges til det trådløse netværk (læs mere om trådløst netværk her).

Når du er logget på UMS, skal du klikke på menupunktet ”Dine oplysninger” og registrere dit mobilnummer.
Når du har registreret dit mobilnummer i UMS, kan du efterfølgende nulstille din adgangskode ved at sende en SMS indeholdende ordet ”Kodeord” til nummeret
91 34 67 40. Du modtager indenfor nogle minutter en SMS med dit brugernavn samt ny adgangskode.
Såfremt du skifter mobilnummer, så husk at opdatere UMS med dit nye mobilnummer.
Du kan ligeledes skifte den udleverede adgangskode under menupunktet "Skift dit kodeord". Kravene til den nye adgangskode er, at det ikke er én af de sidste 5 adgangskode du har anvendt samt at der er minimum 10 karakterer i koden, heraf mindst ét tal, ét stort bogstav samt et specialtegn fx ! $ ? * @ + #.
Når du skifter din adgangskode via UMS, så bliver denne kode samtidigt brugt til dit UNI-login samt Office 365 login.

OBS!
Du skal som minimum skifte din adgangskode hver 3 måned. Hvis dette ikke gøres bliver din konto låst, og du kan ikke logge på netværket. For at bruge din konto igen, skal du have nulstillet din adgangskode, enten via SMS eller kontakte studie-sekretærene eller IT.
Glemt adgangskode
Har du glemt din adgangskode, så kan du erhverve en ny adgangskode på følgende måder:
- Hvis du i UMS har registreret dit mobilnummer, så send en SMS indeholdende ordet ”Kodeord” til nummeret 91 34 67 40. Du modtager indenfor nogle minutter en SMS med dit brugernavn samt ny adgangskode.
- Kontakt studieadministrationen eller din underviser og bed om at få nulstillet din adgangskode.
- Kontakt den lokale it-support og bed om at få nulstillet din adgangskode.
Vigtigt! Husk at du skal vise gyldigt ID ved henvendelse i it-supporten. Dette kan være f.eks. sundhedskort, kørekort eller studiekort.