Send sikker post med IMS Digital Post
Før du kan benytte IMS Digital Post skal du først oprettes i systemet, hvis det er første gang du skal bruge IMS Digital Post bedes du kontakte Helpdesk på Tlf: 5667 0700 eller E-mail: helpdesk@khs.dk
1. Start med at oprette et nyt Word dokument og udfyld dokumentet som normalt. IMS Digital Post kan registrere CPR-numre samt CVR-numre i Word dokumentet. Vær dog opmærksom på at programmet kun kan registrere et CPR/CVR-nummer per side. CVR-numre skal have teksten "CVR:" foran nummeret for at IMS kan registrere det.
2. Når du er klar til at sende dokumentet skal du klikke på "Filer" i venstre hjørne i toppen.
3. Klik på "Udskrivning".
4. Klik på den nuværende printer [1], og vælg derefter "IMSPrint" [2], og klik så på "Udskriv" [3].
5. Start med at give dokumentet/mailen et emne.
6. Hvis du har skrevet CPR eller CVR numre i Word dokumentet skal du klikke på "Start" [1] for at hente modtagerne. Klik derefter på den blå tekst "Vis modtagere" [2] for at se om IMS har hentete de rette modtagere.
7. Hvis du derimod ikke har indtastet nogle CPR/CVR-numre i dokumentet. Skal du manuelt sætte modtageren i IMS ved at klikke på "Tast" [1], og derefter skrive CPR/CVR-nummeret i feltet [2], klik derefter på "Tilføj" [3]. Klik på den blå tekst "Vis modtagere" [4], for at se om modtageren er blevet tilføjet.
8. Indstil om modtageren kan besvare, eller hvis man ønsker at udskyde afsendelsen.
9. Man kan vedhæfte bilag ved at klikke på knappen "Vedhæft bilag".
10. Klik på knappen "Send" for at sende dokument og eventuelle bilag til modtagerens E-boks.
Det er også muligt at sende PDF filer via IMS Digital Post, det skal dog gøres fra stifinderen på følgende måde. Højreklik på PDF-filen [1], klik på "Send til" [2], og klik derefter på "IMS DigitalPost" [3].